Bir U-2 Dragon Lady pilotu, 8 Şubat’ta Kaliforniya’daki Berryessa Gölü yakınlarında tehlikede olan bir sivil pilota yardım etti.

Yerel saatle sabah 9’da, bir sivil uçak, Berryessa Gölü üzerinde motor arızası yaşadı. Sivil pilot, 99. Keşif Filosu U-2 pilotu Binbaşı Heatherman’dan telsiz yardımı aldı.

Heatherman, Berryessa Gölü üzerinde motor sorunu yaşayan ve inecek bir yer arayan sivil bir uçaktan imdat çağrısı aldığında bir eğitim görevi uçuyordu.

Heatherman, “Yüksek bir sortide irtifaya tırmanıyordum ve kalkıştan yaklaşık 20 dakika sonra Berryessa Gölü üzerinde motor sorunu yaşayan ve inecek bir yer arayan sivil bir uçaktan imdat çağrısı duydum. Bu çağrıyı Beale Hava Kuvvetleri Üssü’ndeki uçuş amirine ve Oakland hava trafik kontrolüne haberleri olup olmadığını öğrenmek için ilettim.” dedi.

Birkaç dakika sonra Heatherman, Travis Hava Kuvvetleri Üssü’ndeki Hava Trafik Kontrolünün koordine olduğuna dair bir onay aldı.

Heatherman, “Sivil uçağın yüksekliği nedeniyle Travis Hava Kuvvetleri Üssü onları radarlarında duyamadı veya göremedi. Bir U-2 pilotu olarak çoğu uçaktan iki kat daha yüksekte uçuyordum, bu yüzden telsizimle çok iyi bir irtibat alanım vardı.” dedi.

Heatherman’dan radyo mesajlarını sivil uçağa iletmesi istendi. Mayday çağrısından yaklaşık 30 dakika sonra, California Otoyol Devriyesi sivil uçağın gölün yakınındaki bir alana güvenli bir şekilde indiğini gördüklerini bildirdi.

Keşif filosu uçuş amiri Binbaşı Dudderar, “Neyse ki, uçak herhangi bir yaralanma olmadan güvenli bir şekilde bir alana indi ve Binbaşı Heatherman daha sonra görevine devam etti. Pilotların duruma göre tehlikede olan uçaklara farklı derecelerde yardım teklif etmesi anormal değil. Askeri ya da sivil tüm pilotlar arasında ortak bir bağ vardır. Zor bir durumda yardımcı olabilirsek hepimiz yardım edeceğiz.” dedi. (Haberola-Necdet Gürsoy)

 

CEVAP VER