Zeytinyağı üretiminde dünya ikinciliğini hedefleyen Türkiye, zeytinyağını katma değere dönüştürmek için tanıtım atağını kesintisiz sürdürüyor.

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Türk zeytin ve zeytinyağını tanıtmak ve ihracat pazarlarını genişletmek amacıyla yürüttüğü tanıtım çalışmalarına Japonya’yı da ekledi.

7-10 Mart 2017tarihleri arasında Chiba/ Japonya’da 42.’si düzenlenen ve Türkiye Milli Katılım organizasyonu EİB tarafından gerçekleştirilen Foodex Japan 2017 Fuarı’nda, stant açarak Türk zeytin ve zeytinyağını tanıtan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, ziyaretçilere Türk zeytinyağı tadımı yaptırdı.

2017 yılının geride kalan diliminde Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki gıda fuarlarında Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını gerçekleştirdiklerini belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kadri Gündeş, Uzakdoğu’da zeytinyağı tüketiminin hızla arttığını büyüyen pastadan Türk zeytinyağı sektörünün daha büyük dilim alması için çaba gösterdiklerini kaydetti.

ZZTK Başkanı Gündeş, Türk gıda ürünlerinin Japonya ve Güney Kore pazarlarında tanıtılması amacıyla 2016 yılında Ege İhracatçı Birlikleri tarafından hayata geçirilen Turquality Projesi ile Türkiye’nin Uzakdoğu’ya zeytinyağı ihracatının önemli artış göstermesini beklediklerini sözlerine ekledi.

CEVAP VER