Rusya’ya yönelik Batı yaptırımlarının devreye girmesinin ardından sistem ve bileşen ithal ikame programı kapsamında üretilen Sukhoi SSJ New uçak gövdesi dayanıklılık testleri için Zhukovsky test merkezine getirildi.

SSJ New, bileşen ve sistemlerin maksimum ithal ikamesi ile üretildiği Superjet 100 uçağının bir modifikasyonu olarak biliniyor.

Komsomolsk-on-Amur üretim merkezinde tamamen yerli bileşenlerden üretilen gövde, nakliye uçağıyla Zhukovsky uçuş araştırma merkezine getirildi.

Kanat ile dikey ve yatay kuyruk yüzeylerini gövde ile kenetleyecek ve ataşmanları takacak olan teknisyenler, müteakip sertifikasyon ömrü testleri için test tezgâhı sistemlerini kuracaklar.

Test merkezinde, uçak gövdesi ve iniş takımı, atanan 54 bin uçuş saatini deneysel olarak doğrulamak için tekrarlanan döngüsel yüklemeye tabi tutulacak. Testler sırasında, gövdenin yorulma mukavemeti ve operasyonel beka kabiliyeti hakkında veri elde edilmesi ve ayrıca tasarımın havacılık standartlarının gerekliliklerine uygunluğunun doğrulanması planlanıyor.

AMERİKAN İLETİŞİM SİSTEMLERİ YERLİ SİSTEMLERLE DEĞİŞTİRİLECEK

Bu tür testlerin yapılması, uçak gövdesi tasarımında önemli değişiklikler yapıldığında uçak endüstrisinde yaygın bir uygulama olarak ortaya çıkıyor. SSJ New için bu tür değişiklikler, Rus şirketleri tarafından geliştirilen yeni uçak sistemlerini entegre etme ihtiyacından kaynaklandı.

Rusya Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Rusya’ya yönelik Batı yaptırımlarının devreye girmesinin ardından Superjet New projesini başlattı. Bileşenlerin ithal ikamesiyle eş zamanlı olarak, sistemlerin güvenilirliği, artan konfor, güvenlik ve uçuşa elverişliliğin korunması ile ilgili olanlar da dâhil olmak üzere süreçler de iyileştirilecek. Bu nedenle, Rostec, SSJ New için Amerikan iletişim sistemlerinin yerini alacak yerli iletişim sistemlerinin bileşenlerini zaten hazırladı.

İLK SSJ NEW GÖVDESİ İTHAL SİSTEMLERLE DONATILIYOR

Dayanıklılık testlerine hazırlanan bu gövde Komsomolsk-on-Amur’da üretilen ikinci SSJ New gövdesi idi. Daha önce monte edilen ilk gövde ise son montaj atölyesinde ithal sistem ve montaj elemanlarıyla donatılıyor.

2023’te ilk uçuşun gerçekleştirilmesi, yaşam ve uçuş testlerinin başarıyla tamamlanması, 2023’ün sonuna kadar yerli motorlu SSJ New sertifikası alınmasını ve seri üretime başlanmasını sağlayacak. (Haberola-Necdet Gürsoy)

 

CEVAP VER