Riyad’daki ilk ‘Arap Moda Haftası’nın lansmanı ile eş zamanlı olarak düzenlenen paneller Suudi tasarımcılara Uluslar arası alanın kapılarının açılması da dahil birçok hedefe ulaşılmasının planlandığını ortaya koydu.
Arap Moda Konseyi’nin Onursal Başkanı Prenses Nora bint Abdurrahman Al-Suud, etkinliğin Suudi Arabistan’daki moda endüstrisini geliştirilmesi için kat edilecek uzun yolun bir parçası olduğunu söyledi.
Türkiye, Gürcistan ve diğer gelişmekte olan ülkeler, üretmek veya ihraç edilmek istenen yerli endüstri yapımı kumaş ve deri sektörlerinin tanıtımı için moda haftalarını kullanıyor. Fakat Suudi Arabistan için durum farklı. Suudi Arabistan, yaratıcılığa özgür alanlar yaratmak için açılım aracı, moda ve lüks tüketim üreticilerini heyecanlandıran satın alma gücü ile donatılmış olarak rekabet pazarına giriyor. Aynı zamanda Suudi Arabistan tasarımcılarını öne çıkarmak ve küresel çapta bir yükseliş sağlamak için de çaba sarf ediyor.
Ritz-Carlton Hotel’de 2 gün önce başlayan Moda Haftası’nda bu küresel etkinliğin yerel ekonomiye milyonlarca dolar katkı sağlayacağına vurgu yapan 13’ün üzerinde etkinllik gerçekleştirildi.
İngiliz Moda Konseyi CEO’su Caroline Rush, genç girişimcilerin gelişebileceği bir ortam yaratmanın önemini işaret ederek, “Yakın gelecekte Riyad’da farklı bir ekolojik sistem göreceğiz” ifadeleri ile konuya ilişkin iyimserliğini ortaya koydu.
Birçok kesim yaptığı açıklamalarda Riyad’daki moda haftasının önemini vurguluyor. Avrupa’daki 850’nin üzerindeki moda şirketi yaklaşık 5 milyon kişiye istihdam sağlıyor. AB’nin gayrı safi yurt içi hasılasının yüzde 3’ünü oluşturan moda sektörü ihracatın da önemli bir bölümünü oluşturuyor. Söz konusu göstergeler, moda sektörünün 2020 yılına kadar büyüyeceği ve daha da canlanacağı yorumlarının yapılmasına neden oluyor.