İngilizlerin RC-135 Rivet gözetleme uçağı son teknoloji cam kokpit de dahil olmak üzere bir dizi modernizasyona tabi tutuldu. ABD’de modernize edilmesinin ardından İngiltere’ye dönen ZZ664 kuyruk numaralı uçak İngiltere’de çok çeşitli alanları kapsayan tatbikatlara ve operasyonlara devam etmek amacıyla RAF Waddington Üssünde gerçekleştireceği bir dizi uçuş eğitim sortisinin ilkini tamamladı.
Uçuş operasyonlarını pilotlar için daha kolay ve daha güvenli hale getiren uçağın geliştirilmiş durumsal farkındalığı ekiplerin görevlerine daha fazla konsantre olmasını sağlayacak.
Yeni cam kokpit, geleneksel kadran ve göstergelerden ziyade dijital uçuş aleti ekranlarına ve geniş LCD ekranlara sahip.
Özgün bir İngiltere/ABD ortak programı olan Rivet Joint, her iki ülkenin eğitim, bakım, test ve değerlendirme ile istihbarat, uzmanlık ve örnek uygulama alışverişi konusunda işbirliği yapmasını sağlıyor.
ABD’DE 17 İNGİLTERE’DE 3 RC-135 VAR
Bu geliştirmelerin eski bir jete entegre edilmesi Rivet Joint’in dünyanın herhangi bir yerinde konuşlandırma yeteneğini destekleyen teknik olarak iddialı bir başarı olarak görülüyor.
Rivet Joint global filosunda, üçü İngiltere Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF)’a ait olan 20 uçak bulunuyor. RJ-18 (ZZ664) Birleşik Krallık/ABD filosundan bu önemli gelişmelere giren ilk uçak oldu.
Uçağın tekrar operasyonlara katılacak olması önemli bir kilometre taşına işaret ediyor. İlk uçağın dört yıllık bir çalışmanın sonucunda modernize edilmesi İngiltere/ABD ortak işbirliği programı için mükemmel bir başarı olarak değerlendiriliyor.
Airseeker olarak da adlandırılan RAF’ın diğer iki RC-135 Rivet Joint uçağı zaman içinde aynı yükseltme programına tabi tutulacak.
GENEL ÖZELLİKLERİ
Birincil Fonksiyon: Keşif
Yüklenici: L-3 Communications
Motor: Dört CFM International F108-CF-201 yüksek bypass turbofan motor
İtme: Her motorda 21.600 pound
Kanat açıklığı: 39,9 metre
Uzunluk: 41,1 metre
Yükseklik: 12,8 metre
Ağırlık: 78,743 kilogram
Maksimum Kalkış Ağırlığı: 133,633 kilogram
Yakıt Kapasitesi: 58.000 kilogram
Hız: saatte 500+ mil (Mach.66)
Menzil: 6.500 kilometre
Tavan: 15.240 metre (50.000 fit)
Mürettebat: (uçuş ekibi) üç pilot, iki seyrüseferci, (görev uçuş mürettebatı) 21-27 (görev gereksinimlerine bağlı olarak, en az üç elektronik harp subayı, 14 istihbarat operatörü ve dört uçak içi/havadan bakım teknisyeninden oluşur.)
Birim Maliyet: mevcut değil
İlk Operasyonel Kapasitesi: Ocak 1964
Envanter: ABD’de 17 Adet, İngiltere’de 3 Adet