Almanya’da yakın zamanda düzenlenen AERO 2022 Friedrichshafen Havacılık Fuarı’nda sergilenen modern tarzdaki pek çok sportif uçak, gezi uçağı ve iş jetleri arasında ziyaretçileri en çok şaşırtan İsviçre, Altenrhein merkezli Junkers Flugzeugwerke standındaki Junkers Ju-52NG (Yeni Nesil/New Generation) uçağı oldu. Tasarımı, efsanevi savaş öncesi ve savaş zamanı Junkers Ju-52/3m’ye dayanan bu uçak 2022 standartlarına göre modernize edildi.

Efsanevi uçağın ilk uçuşundan 90 yıl sonra, orijinal Ju-52’deki BMW 132A-3 radyal motorlar yerine, yeni nesil, aerodinamik motorlarda 550 hp ile yeni geliştirilen üç V12 motor RED A03-005 ile güçlendirilecek. Motorlar, güçlerini üç, beş ve hatta yedi palli MTV-9 değişken hatveli pervanelere aktaracak. Üç, beş veya yedi palli pervanelerden hangisinin kullanılacağı halen araştırılıyor. Bu motorların, 180 km/s seyir hızında saatte sadece 77 litre tüketim ile çok yakıt verimli olduğu söyleniyor.

Mürettebat iki pilottan ve gerekirse bir uçuş görevlisinden oluşacak. Normal versiyonda, kısa yer süreleri ve hızlı yolcu değişimleri için tasarlanmış geniş koridorlu kabine on dört yolcu sığıyor. Opsiyonel olarak klima montajı yapılabilecek.

Son teknoloji uçuş aletleriyle donatılan Ju-52NG’nin Garmin aviyonikleri, pilotların IFR koşulları altında uçmasına izin veriyor. Hava durumu ve arazi bilgisi sağlıyor, ayrıca çarpışma önleme özelliğine sahip bulunuyor.

YİRMİLİ YILLAR’IN NOSTALJİSİNİ YAŞATACAK

Junkers şirketi, Ju-52NG’ye sadece turistik geziler için değil, aynı zamanda bölgesel ve adalar arası uçuşlar için de bir gelecek öngörüyor. Geniş kargo kapısı ve asfaltsız pist kullanabilme özelliği sayesinde hava kargo taşımacılığında bile kullanılabilecek.

Operasyonel kullanımı, türünün herhangi birinden daha kolay olan uçakta 6 palete kadar yük ve/veya yük ve yolcu karışık, birçok olası kullanım düşünülüyor.

Her biri kendi pencere koltuğuna sahip 14 yolcu kapasiteli yeni uçağın gezi uçuşlarında kullanılmasına mutlak vurgu yapan ve bu tür uçuşlar için JU-52 NG’den daha iyi bir uçak olmadığını savunan şirket, 3 motoru, güvenilirliği ve çevikliği sayesinde bu uçuşların yoğun nüfuslu bölgelerde de mümkün olacağını belirtiyor.

İsviçre merkezli Junkers Flugzeugwerke AG, daha önce de tarihi Junkers tasarımlarına dayanan yeni uçaklar inşa etti. 2016’da yeni Junkers F-13’ün prototipi olan HB-RIM ilk uçuşunu yaptı. Bunu, daha yakın zamanda Junkers A-50, iki koltuklu tek kanatlı uçak izledi.

Şirket, ‘yirmili yıllar’ın uçma duygusunu günümüz teknolojisiyle birleştirerek gerçekleştirmek istediğini reklamlarında belirtiyor.

Ancak Junkers Ju-52NG’nin nostaljik uçuşta yerini alıp almayacağını zaman gösterecek. (Haberola-Necdet Gürsoy)

 

CEVAP VER