İki kuzen ve aynı zamanda Red Bull Air Force’un iki üyesi olan Luke Aikins ve Andy Farrington, 24 Nisan’da dünyada bir ilk olarak, havada ve uçuşun ortasında iken uçaklarını değiştirmeyi hedefliyor.
İki Cessna 182 uçağını alıp 14 bin feet’te (4 bin metre) senkronize bir burun dalışı yapacak, motorları durduracak ve özel olarak üretilmiş bir hava freni kullanarak uçakları 140 mph (225 km/saat) kontrollü iniş hızında tutacak olan pilotlar daha sonra kendi uçaklarından inecek ve güvenli bir iniş gerçekleştirmeden önce birbirlerinin üzerinden geçerek ve kontrolü yeniden kazanarak birbirlerinin uçaklarına tandem halinde hava dalışı yapacaklar ve 1 dakikadan kısa bir sürede uçak değiştirmiş olacak pilotlar 3 bin feet (900 metre)’de motorları yeniden çalıştırarak düz uçuşa geçecekler.
Biri 21 bin, diğeri 27 binden fazla paraşüt atlayışı gerçekleştiren iki kuzen, pilot olarak da 6 bin saatin üzerinde uçuşa sahipler.
Havacılık tarihinde ilk kez bir pilotun bir uçakla havalanıp diğerine inmesi konsepti, Aikins’in 1990’larda bir havacılık yayınındaki fotoğraftan ilham alan ve bir ömür boyunca kendini gösteren buluşu sayesinde gerçekleşecek.
Dünyaca ünlü havacılık mühendisi Dr Paulo Iscold’un Aikins ve Farrington ile ortaklaşa başmühendis olarak hizmet vermesi ve kontrollü bir dikey inişin nasıl üretileceği sorununu çözmesi ile birlikte, başarının mümkün olmasını sağlayacak gerekli modifikasyonlar için saatlerce araştırma ve geliştirme yapıldı. Otopilot sistemleri nasıl çalışacak şekilde tasarlandıysa burada tam tersi uygulandı.
Bu, otopilot mekaniğinin tersine mühendisliğini gerektirdi ve uçakları, paraşütçülerin iniş hızıyla yakından eşleşen 225 km/saat (140 mph) kontrollü bir iniş hızında tutacak, uçak gövdesinin alt kısmına yerleştirilmiş amaca yönelik bir hava freni sistemi ile sonuçlandı. (Haberola-Necdet Gürsoy)
NTSB, Red Bull Uçak Değişim kazasıyla ilgili nihai raporu yayınladı