Dünyanın en iyi şeflerinin yarıştığı Bocuse d’Or 2023’te ilk kez bir Türk markası sponsor oldu. Şeflerin Ballon d’Or’u olarak nitelendirilen, dünyanın en iyilerinin seçildiği Bocuse d’Or 2023’ün dünya finalinin premium sponsoru, Türkiye’nin üç yıldır üst üste ihracat şampiyonu, en iyilerin tercihi Güral Porselen oldu.
Başarılarıyla uluslararası arenada Türkiye’yi gururla temsil eden Güral Porselen, 22-23 Ocak 2023’de Sirha Lyon’da gerçekleşen global anlamda şef yarışmalarının şampiyonlar ligi olarak kabul edilen Bocuse d’Or yarışmasının sponsorları arasında yer aldı.
Güral Porselen, ilk defa bir Türk markası olarak bugünün ve yarının en yetenekli şeflerini öne çıkaran, dünyanın en prestijli mutfak yarışması olmasıyla sektöründe çok önemli bir yer tutan Bocuse d’Or’a premium sponsoru oldu.
Dünyanın en iyi şeflerinin Güral Porselen ürünleri ile yarıştığı gastronomi sektörünün uluslararası alanda en çok ilgi gösterdiği Bocuse d’Or 2023’e başarılı sunucu Burcu Esmersoy’da eşlik etti ve Güral Porselen’in gururuna ortak oldu.
‘Türk markası olarak dünyaya adımızı duyurmanın mutluluğunu yaşıyoruz’
Güral Porselen’in 1989’dan beri kusursuz porselen üretmek için var gücüyle çalıştığını söyleyen Güral Porselen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Harika Güral; 22-23 Ocak 2023’de Sirha Lyon’da gerçekleşen global anlamda şef yarışmalarının şampiyonlar ligi olan Bocuse d’Or yarışmasının premium sponsoru olarak yer aldıklarını söyleyen Güral, “Uzun zamandır hayalini kurduğumuz bir olayın gerçekleşmiş olması bizi çok mutlu etti. Bir Türk markası olarak dünyaya adımızı duyurmanın gururunu yaşıyoruz. Bocuse d’Or, bugünün ve yarının en yetenekli şeflerine ışık tutan, dünyanın en prestijli mutfak yarışması olmasıyla öne çıkıyor ve dünya mutfağının gelişimini vurguladığı için gastronomi dünyasına her yıl ilham veriyor. Yeni tekniklere, büyük sosyal değişimlere, gelecekteki trendlere ve tüketicilerin isteklerine saygı gösterilmesini sağlama açısından bu etkinliği çok önemsiyoruz. Bugün sadece bir gastronomi yarışmasından daha fazlası olan Bocuse d’Or, tutku, teknik ve yaratıcılığın büyük şeflerce öne çıkarıldığı bir laboratuvar, bir yetenek kuluçka merkezi. Şefler için uluslararası arenada eşsiz bir sıçrama tahtası. Ülkemizin turizm gelirleri ve ihracatını arttırmasında gastronomi sektörü en önemli fırsat noktalarından biri. Gıda, ekipman ve HoReCa sektörüne yönelik tüm ürünlerin ihracatını artırmak adına gereken bağlantıları sunmasının yanı sıra, uluslararası bir networkün parçası olması açısından bu tarz girişimlerde var olmak bize güç veriyor” dedi.
‘Ülke ekonomisinde ihracat çok önemli bir yer tutar’
Güral Porselen geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yılda yine ihracat lideri olmanın haklı gururunu yaşadı. ‘2021 Yılı İhracatın Şampiyonları’ ödül töreninde HERİŞ SERAMİK VE TURİZM SANAYİ A.Ş. ‘Porselen Sofra Mutfak Eşyası’ kategorisinde en fazla ihracat gerçekleştiren 1. Firma Ödülü’nü kazandı.
Güral Porselen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Harika Güral; “Bu sene bizim için başarılarla dolu bir yıl oldu. 2019 ve 2020 yılında olduğu gibi bu yılda ihracat lideri olmanın gururunu yaşarken global anlamda şef yarışmalarının şampiyonlar ligi olan Bocuse d’or yarışmasının sponsorları arasında yer aldık. Teknolojiye yatırım yaparak katma değerli ürünler üretiyoruz. Özel formlar için robotik çözümler geliştirmemiz hem kalitede hem de üretim kapasitesinde önemli artışlar kaydetmemizi sağlıyor. Firmaların üretimlerini durdurmadan artarak devam ettirebilmeleri; sürekli istihdamın sağlanabilmesi, ihracat kapasitesinin artırılması, üreticiye ve devlete kazanç sağlanabilmesi açısından Ar-Ge yatırımlarına büyük önem veriyoruz. Güral Porselen olarak 60’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat yaptığımız her ülkeyi iyi tanıyoruz ve bu ülkelere göre satış stratejileri ve ürünler geliştiriyoruz. Pazarın istek ve ihtiyaçlarını anında görüp buna karşılık veriyoruz. Teknolojiye yatırım yaparak katma değerli ürünler geliştiriyor olmamız ihracatta başarıyı beraberinde getiriyor” ifadelerini kullandı.