Gulfstream’in Savannah merkezindeki mühendislik belgelerini korumaktan sorumlu ekip, kısa süre önce bu önemli kayıtlara erişimi kolaylaştırmak ve her ayrıntının gelecek için korunmasını sağlamak amacıyla yeni bir veritabanı aracı tasarladı. Uçak Bilgi Alma (Aircraft Information Retrieval/AIR) adı verilen sistem uzmanları binlerce çalışma saatinden kurtaracak.

Projenin amacı, değerli belgeleri dijitalleştirerek ve koruyarak yalnızca veri kalitesini iyileştirmek değil, aynı zamanda kullanılabilirliği ve tutarlılığı da iyileştirmek olacak. Arşivlenmiş evrak işleri 1958’e kadar uzanıyor.

Gulfstream’in kıdemli başkan yardımcısı ve enformasyon şefi Sheryl Bunton, “İnanılmaz derecede ayrıntılı kayıtlarımız var, ancak hiçbiri kolayca aranabilir değildi. Birçok belgeyle birlikte tüm kayıtları ilişkili CAD dosyalarıyla birlikte makine tarafından okunabilir PDF’lere dönüştürmek için yeni bir proje başlattık ve Uçak Bilgi Alma (Aircraft Information Retrieval/AIR) sistemi adı verilen aranabilir bir veritabanı oluşturduk. Bu yeni sistem mühendislik, üretim ve müşteri destek uzmanlarımızı binlerce çalışma saatinden kurtaracak.” dedi.

Gulfstream’in ana üretim tesisinde sessiz bir koridorun aşağısında yer alan işaretsiz bir kapı, şirketin mühendislik kasasına açılıyor. Mühendislik arşivcileri ve veri analistlerinden oluşan bir ekip tarafından özenle korunan bu alan, Gulfstream’in neredeyse yetmiş yıllık kritik mühendislik belgelerini içeriyor – binlerce elle çizilmiş parça planı, kabin tasarımları, uçak çizimleri ve daha fazlası – hepsi sıkıca rulo haline getirilip tüplere konulmuş ve hassas bir şekilde istiflenmiş.

Bunton, “Burada olduğunu asla bilemezsiniz, ancak muhtemelen tüm üretim tesisimizin en önemli odalarından biridir. Grumman ve Gulfstream’in ilk günlerine ait birçok orijinal çizim de dâhil olmak üzere yüz binlerce belge var.” ifadelerini kullandı.

HEPSİ BİRER BAŞYAPIT

Amerikan Federal Havacılık Dairesi FAA, Gulfstream’in ilk olarak 1958’de üretilen Gulfstream I’e kadar uzanan her modelden gelen tip tasarım verileri de dâhil olmak üzere tüm uçaklarının doğru kayıtlarını tutmasını şart koşuyor. Bir uçak zaman kapsülü olarak hizmet veren oda, zeminden tavana kadar yığılmış ardı ardına tüplerle dolu ve hepsi her bir uçak hakkında ayrıntılı bilgi içeriyor.

Bunton, projenin amacının yalnızca değerli belgeleri dijitalleştirerek ve koruyarak veri kalitesini iyileştirmek değil, aynı zamanda kullanılabilirliği ve tutarlılığı da geliştirmek olduğunu belirterek, “Her zaman verileri yönetme ve daha verimli hale gelmenin yollarını arıyoruz. AIR yalnızca yüz binlerce kaydı dijitalleştirmekle kalmaz, şirketimizin bu değerli tarihini ve bu muhteşem uçakları tasarlamak ve inşa etmek için onlarca yıl harcayan inanılmaz yetenekli insanların tümünü korumamızı sağlar.” dedi.

Orijinal çizimlere gelince, Gulfstream tüm belgeleri dikkatlice saklamayı ve iklim kontrollü mühendislik kasasında saklamayı planlıyor. Bunton, “Bu çizimler, şirketimizin tarihinin çok değerli bir parçası. Gulfstream I’in elle çizilmiş orijinal bir planını çıkarmak ve tasarımcıların 60 yıldan uzun bir süre önce bu ikonik uçağı nasıl çizdiğine bakmakla ilgili bir şeyler var. Onlar birer başyapıt.” ifadelerini kullandı. (Haberola-Necdet Gürsoy)

 

 

 

CEVAP VER