Ufkun ötesinde nelerin olduğunu bilmek herhangi bir gemi kaptanı için çok önemli. Eski denizciler daha iyi bir görüş elde etmek için karga yuvasına (crow’s nest) tırmanırken bugünün kaptanları modern teknolojiyi kullanarak İHA’lar vasıtasıyla elde ettikleri görüntü ve dataları kaptan köşkünden izleyebiliyorlar.

Airbus, hızla büyüyen bu alana 700 kg’lık “Vertivision Surveillance Rotorcraft” (VSR700) ile girmeyi hedefliyor

Fransa, Marignane’deki helikopter biriminde geliştirilen bu İHA havacılık ve uzay konularında uzman olan Helicoptères Guimbal firmasıyla ortaklaşa gerçekleştiriliyor.

100 KM’DEN SONRASINI DA GÖRECEK

Dünya’nın yuvarlaklığı, fırkateynlerin yaklaşık 100 km’lik bir alanı araştırabileceği anlamına geliyor. Gemi kaynaklı İHA’lar da mevcut, ancak bunlar hafif ve gerekli ekipmanları taşımak için yeterince güçlü değil. Görece daha büyük olan VSR700 karmaşık operasyonları gerçekleştirebilecek ve bu alandaki boşluğu doldurabilecek.

10 SAAT HAVADA KALIP SAATTE 15 LİTRE DİZEL YAKIT HARCAYACAK

Hafif, tek motorlu ve dizel yakıtla çalışan VSR700,  Helicoptères Guimbal tarafından geliştirilen “Cabri G2” sivil helikopterine dayanıyor. Saatte 15 litre yakıt tüketecek olan İHA 10 saate kadar havada kalabilecek.

TAŞIMA KAPASİTESİ 250 KG

Optik keşif aletleri ve radar için 250 kg’lık taşıma kapasitesine sahip olan İHA için Fransız gemi imalatçısı Naval Group ile işbirliği içinde çalışan Airbus, Fransız Deniz Kuvvetleri’nin ihtiyaçlarına özel olarak uyarlanmış yeni orta sınıf fırkateynler için de çözümler öneriyor

ŞİMDİLİK İNSANLI HAVA ARACI

Piyasada yer edinebilmek için hızlı hareket eden firma deneme uçuşlarını VSR700 ekipmanına isteğe bağlı olarak eklenebilen “Optionally Piloted Vehicle” (OPV) sistemiyle gerçekleştiriyor. Bu nedenle ilk deneme uçuşları için VSR700 ekipmanına pilot tarafından işletilen bir uçuş kontrol sistemi eklenmiş.

Önümüzdeki yıl insansız uçuşlara başlayacak olan İHA’nın ilk testleri şimdilik pilotlu olarak gerçekleştiriliyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)

 

CEVAP VER