Multi brand mağaza zinciri olarak müşterilerini dünya markalarının en yeni ve teknolojik ürünleriyle buluşturan Enplus, Türk-Alman Üniversitesi’nin düzenlediği etkinlikte üniversite öğrencileri ile bir araya geldi. Etkinlikte Enplus Yönetim Kurulu Üyesi ve COO’su Murat Hatipoğlu; lüks perakendecilik, dış ticaret, sosyo-ekonomik gruplarda satın alma kararı, pandemi ile değişen perakende dinamikleri ve Omni-Channel sistemi üzerine konuşma yaptı. Lüks perakendede farklılaşmanın öne çıktığını ve ürün odaklı ticaretten müşteri odaklı ticarete geçiş olduğunu anlatan Hatipoğlu, öğrencilerin sorularını da yanıtladı. Etkinliğin sonunda Türk-Alman Üniversitesi öğrencileri Enplus’ın standında yeni kahve markası Hola Sol’ü deneyimledi.

Premium mutfak ürünleri, küçük ev aletleri ve lüks beyaz eşya sektörlerinde kendi alanında lider 60’tan fazla markanın perakende satışını gerçekleştiren multi brand mağaza zinciri Enplus, Türk-Alman Üniversitesi’nin düzenlediği etkinlikte üniversite öğrencileri ile buluştu. Etkinlikte lüks perakendecilik ve dış ticaret üzerine sunum yapan Enplus Yönetim Kurulu Üyesi ve COO’su Murat Hatipoğlu, üniversite öğrencilerinin yoğun ilgisi ile karşılandı.

Lüks ürün endüstrisi büyümeye devam ediyor

Konuşmasında sektör değerlendirmesi yapan Murat Hatipoğlu, “2021 yılında dünyada lüks ürün ve hizmetleri kapsayan lüks endüstrisi 1.29 trilyon dolar büyüklüğüne ulaştı. 2022’de bu rakamın yüzde 20 oranında arttığını söyleyebiliriz. 2025 yılında sektördeki büyümenin bu rakamların çok daha üzerine çıkacağını öngörüyoruz. Türkiye’ye baktığımızda 16 milyon ücretli çalışanın 2.1 milyonu perakende sektöründe çalışıyor. Bu oran, toplam çalışan rakamının yüzde 13’üne denk geliyor. Dolayısıyla perakende çok büyük iş imkanları olan bir sektör. Enplus olarak biz de mutfak sektörüne yönelik alanında dünya devi 60’tan fazla markanın en yeni ve teknolojik ürünlerini tüketicilerle buluşturuyoruz. Türkiye’nin çeşitli illerindeki, ortalama 150 metrekare alana sahip toplam 30 mağazamızda, yenilikçi ve mükemmeliyetçi bakış açımızla müşterilerimizin ihtiyaçlarına en uygun ve kaliteli çözümleri sunuyoruz.” dedi.

Lüks perakendede müşteri odaklı ticaret önem taşıyor

Sosyo-ekonomik gruplarda satın alma kararlarını etkileyen faktörlere de değinen Hatipoğlu, “Satın alımlarda ürün grubuna göre kalite, dayanıklılık, fonksiyonel fayda ve duygusal katkı ön plana çıkıyor. Sosyo-ekonomik gruba göre kimi müşteriler ayrışmak kimileri de dahil hissetmek istiyor. Enplus olarak lüks perakende alanında yüksek kaliteli, yüksek fiyatlı ve yüksek nitelikli ürünlerin satışını gerçekleştiriyoruz. Lüks perakende deneyimi ile müşteri odaklı satışa ve uzun vadeli marka bağlılığı ve deneyimine yoğunlaşıyoruz. Bu noktada lüks perakendede farklılaşma ve ürün odaklı ticaretten müşteri odaklı ticarete geçiş önem taşıyor. Bu alandaki müşteri grupları ve satın alma alışkanlıkları çok hızlı bir şekilde değişiyor. Bazı lüks ürünler artık bir yatırım aracı olarak da görülüyor.” şeklinde konuştu.

“Omni-Channel sistemimiz bize inanılmaz bir hız katıyor”

Pandemi ile perakende dinamiklerinin değiştiğini ve e-ticaretin büyük önem kazandığını belirten Murat Hatipoğlu; “Bu dönemde geciken sipariş teslim süreleri perakende şirketlerinin artık yalnızca mağazacılık tarafında değil IT tarafında da ciddi bir yatırım yapması gerektiğini gösterdi. Enplus olarak biz de son 5 yılda müşterilerimize beklentilerinin de üzerinde kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için hem fiziksel hem de online mağazalarımızda yatırımlarımıza devam ettik. En büyük değişimi ise Omni-Channel süreçlerimizde yaptığımız optimizasyonlarda yaşadık. Omni-Channel her mağazanın aynı zamanda bir online depo ve kargo merkezi olması anlamına geliyor. Tüm ürünler her iki kanalda da açık oluyor ve birbirini destekliyor. Bu sistem bize inanılmaz bir hız sağlıyor.” diyerek sözlerini tamamladı.

Etkinlik sonunda Hatipoğlu, Enplus’ın standında kahve eşliğinde Türk-Alman Üniversitesi öğrencilerinin sorularını yanıtladı ve Enplus’taki staj imkanlarından bahsetti.

CEVAP VER