ABD’li uçak imalatçısı CubCrafters, en çok satan Carbon Cub uçağının çok hafif yeni bir varyantını tanıtıyor. Uluslararası pazarlar için geliştirilmekte olan yeni modelin adı Carbon Cub UL.

Şirket, Carbon Cub UL’yi selefi Carbon Cub SS’den daha hafif ve daha iyi performans göstermek için birkaç yeni teknolojiye yatırım yaptı. Amaç, çoklu yakıt teknolojisine (MOGAS & AVGAS) sahip, Uluslararası Standart Organizasyonu ASTM standartlarını tam olarak karşılayan ve 600 kg (1320 lbs) ve altında kalkış ağırlığında tam yakıt yükü ve makul miktarda bagajla 2 yetişkin insanı taşıyan yeni bir uçak ortaya çıktı.

Yeni uçağın geliştirilmesinin anahtarı, CubCrafters’ın yeni 160 HP turboşarjlı motorunu Carbon Cub UL’de piyasaya süren BRP-Rotax ile işbirliği oldu. Yeni 916 iS motor daha hafif, yakıtı daha verimli kullanıyor ve yüksek yoğunluklu irtifa senaryolarında Carbon Cub SS’deki normal havalandırmalı CC340 motordan daha fazla güç üretebiliyor.

CubCrafters Başkanı ve CEO’su Patrick Horgan, “Carbon Cub ilk olarak 2009 yılında tanıtıldı ve hem CubCrafters hem de tüm taşra topluluğu için harika bir uçak oldu. Hafif bir STOL uçağının ne olması gerektiğine dair endüstri çapında beklentileri yeniden tanımladı. Şimdi, daha fazla performans ve çok yönlülük için en yeni pre-preg kompozitler (önceden reçine emdirilmiş karbon, cam ya da aramid elyaflar), daha fazla titanyum bileşen ve yenilikçi üretim tekniklerinin yanı sıra en iyi yeni motor ve aviyonik teknolojilerini birleştirerek Carbon Cub’ı yeniden tasarlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Carbon Cub UL, hem insan kaynaklarına hem de ekonomik kaynaklara yıllarca yaptığımız yatırımın, endüstri lideri ekibimizin sıkı çalışmasının ve araştırma ve geliştirmeye olan bağlılığımızın doruk noktasıdır.” diyen Horgan, bu uçağın uluslararası pazarın muazzam potansiyelini açığa çıkarmaya büyük katkı sağlayacağına inandıklarını belirtti.

Yeni uçağın üretim versiyonunun başlangıçta bir Hafif Spor Uçak (Light Sport Aircraft/LSA) olarak Yakima, Washington’daki CubCrafters fabrikasında inşa edilmesi, onaylanması ve test edilmesi planlanıyor, ancak aynı zamanda birçok uluslararası yetki alanında Ultralight kategorisi gereksinimlerini karşılayacak.

Konuyla ilgili açıklama yapan CubCrafters Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Brad Damm, “Uçak, Avustralya, Yeni Zelanda, İsrail ve hatta Amerika Birleşik Devletleri’ndeki müşterilerimiz için LSA kategorisinde kalabilir, ancak aynı zamanda Avrupa, Güney ve Güney’deki birçok yargı yetkisi alanında bir Ultralight kategorisi uçağı olarak kaydı silinebilir, ihraç edilebilir ve ardından yeniden tescil edilebilir. Amerika ve başka yerlerde Bu, son birkaç yıldır baktığımız bir kavram. Kit uçak programımız denizaşırı pazarlarda her zaman güçlü olmuştur ve şimdi uluslararası müşterilerimize sunacağımız tamamen fabrikada monte edilmiş ve test edilmiş bir uçağımız olduğu için çok heyecanlıyız.” dedi.

Uluslararası pazarlar için Carbon Cub’ın daha hafif ve hatta daha iyi performans gösteren bir versiyonuna ilişkin UL konsepti ilk olarak bu ayın başlarında Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri’nde görüldü. Orada, uçağın bir teknoloji gösterici versiyonu, yakın tarihli bir Red Bull projesinin bir parçası olarak Dubai’nin ikonik Burj Al Arab otelinin tepesinde yerden 56 kat yukarıda asılı duran 27 metre çapındaki bir heliporttan başarılı bir şekilde iniş ve tekrar kalkış yapabildi ve dünya çapında izleyicilere ilham verdi.

Bir mühendislik geliştirme prototipi olan ilk Rotax 916 iS destekli Carbon Cub UL sergileniyor ve Sun n’ Fun’daki CubCrafters sergisinde görülebilir. CubCrafters, gösteriden itibaren Carbon Cub UL için depozito kabul edecek ve şirketin mevcut yeni uçak siparişleri birikimi nedeniyle, ilk tüketici teslimatlarının 2025’in başlarında yapılması bekleniyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)

CEVAP VER