ABD Hava Kuvvetlerinin uzun menzilli B-52 Stratofortress’i 2050’lere uçurma planıyla birlikte, Soğuk Savaş dönemi bombardıman uçağının yeni frenlere ve tekerleklere ihtiyacı olacak.
ABD Hava Kuvvetleri, bombardıman uçağı için yeni bir tekerlek ve fren tasarlamak, geliştirmek ve yedek parça tedariki dâhil filodaki 77 uçağın 77 yeni fren ve tekerlek kombinasyonunun güçlendirilmesi için Raytheon Technologies’in bir parçası olan Collins Aerospace’i seçti.
Askeri programlar, iniş ve mekanik sistemler başkan yardımcısı ve genel müdür Matthew Maurer, “Frenlerin aşınma ömrünü uzatmak için, uçak iniş sırasında pistte yavaşlayıp fren yaptığında “artırılmış termal emilim” sağlayan DURACARB olarak bilinen karbon ısı emici malzemesini kullanacak. Bugün, uçak çelik freni kullanıyor ve bunu bir karbon frenle değiştireceğiz.” dedi.
“Yeni fren tekerleği kombinasyonu, fren revizyonları arasında daha uzun aralıklara veya tekerlekler üzerindeki muayeneler arasında daha uzun aralıklara izin verecek” diyen Maurer, “Tasarım ve geliştirme aşamasından geçmeyi ve 2023’e kadar uçuş testlerini desteklemeyi ve ardından 2026’ya kadar filoyu güçlendirmeyi öngörüyoruz.” ifadelerini kullandı.
YENİ FREN SİSTEMİ 12 BİN 500 MİL OLARAK DERECELENDİRİLDİ
Hava Kuvvetleri bakımcıları, sistemin nasıl değiştirileceğini veya güncelleneceğini öğrenmek için mühendislerle birlikte çalışacak. ABD Hava Kuvvetleri programı yürütecek ve hangi bombardıman uçaklarının ilk yükseltmeleri alacağını seçecek. Collins, ihale kararının maliyetini açıklamadı.
ABD Hava Kuvvetleri hâlihazırda C-130 Hercules, F-16 Fighting Falcon ve F-15 Eagle’da DURACARB sistemini kullanıyor. Yeni tekerlek, B-52’nin mevcut fren sistemi için sadece bin 500 milden büyük bir yükseltme olan 12.500 mil olarak derecelendirildi.
Uçaklar, ABD Hava Kuvvetlerinin en eskileri arasında yeralıyor. Üç kuşak havacı, B-52’yi Vietnam’dan Afganistan’a kadar uzanan birçok savaşta uçurdu; son bombardıman uçağı 1962’de üretim hattından çıktı.
Pentagon’un daha geniş “dinamik kuvvet istihdamı” stratejisinin bir parçası olarak B-52’ler geçen yıl ABD Hava Kuvvetlerinin Bombardıman Görev Gücü veya BTF görevleri için rotasyondaydı.
Bombardıman Görev Gücünün bir parçası olarak ABD Hava Kuvvetleri, birimlere bir yerden bir yere ne kadar çevik hareket edebileceklerini test etmek için iki ila dört bombardıman uçağı gönderiyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)