Ankara Kat hizmetleri Eğitim ve Dayanışma Derneği (ANKED) ilk toplantısını yaptı. Ankara’da faaliyet gösteren otellerin kat hizmetleri müdürlerini bir araya getiren dernek üyeleri sektörlerinde yaşadıkları problemlerini birbirleriyle paylaşma ve çözüm önerileri üzerine istişare etti.
Dernek Başkanı ve aynı zamanda Demonti Otel Kat Hizmetleri Müdiresi Ayla Köksal derneğin kuruluş amacı olarak otel müşterilerine daha iyi hizmet vermenin en önemli aşamasının kat hizmetleri olduğunu belirterek bu bölümde yaşanan sorunları iyileştirmek ve kat hizmetlerinde kaliteyi artırmak amacında olduklarını söyledi.
Başkan Ayla Köksal şöyle devam etti, “Bugün kaynaşma ve dayanışma açısından bir toplantı organize ettik. Problemlerimizi konuşuyoruz dernek olarak neyi çözebiliriz onları konuşmaya devam edeceğiz. Çalışan ekibin maaş durumu, çalışma şartları ve standartlarını daha çok ele alan konulara eğiliyoruz. Kat hizmetlerinde gösterilen başarı veya başarısızlık doğrudan otel işletmelerine yansıdığı için yaptığımız işin farkında olarak bu alanda hizmet yapanların işletmeler tarafından önemsenmesi gerektiği kanaatindeyiz”
Kat hizmetleri müdürleri toplantıda daha çok kalifiyeli eleman bulmakta zorlandıklarına işaret ederken, bu manada yetiştirilen elemanların da çok uzun süreli aynı işi yapmak istemediklerine dikkat çekerek, kat hizmetleri departmanında çalışanların sürekliliğini sağlayabilmek açısından teşvik edici hale getirilmesi gerektiği yönünde çalışmalar yapılmasının önemli olduğunu belirttiler. Kat hizmetlerinin en büyük sorunlarından birinin de çamaşırhane sıkıntısı olduğu ifade edilirken Ankara’nın bu alanda yetersiz olduğu ve bunun da doğrudan kat hizmetlerinin işini zorlaştırdığı kaydedildi.
Toplantıya Ankara Turizm İşletmecileri Derneği Başkanı Birol Akman’da katıldı. Akman kat hizmetleri müdürlerinin sorunlarını dinleyerek otel işletmecileriyle istişareler yapacaklarını söyledi.
Ankara Kat Hizmetleri Eğitim ve Dayanışma Derneğinin belirli zamanlarda farklı otellerde toplantılarının devam edeceği bilgisi verildi.