Norveçli uçak üreticisi Equator’un, yüksek performanslı amfibik uçağı P2 Xcursion taksi testlerine başladı.
Yer testlerini gerçekleştirmek üzere geçtiğimiz hafta Eggemoen, Honefoss Havaalanına getirilen uçak üç taksi ve bir de hızlanma testine tabi tutuldu.
Hibrit-elektrikli uçağın en önemli özelliklerinden biri kuyruk dümeninin (rudder) ayak pedalı yerine bir stick vasıtasıyla elden kumanda ediliyor olması. Uçağın yakın zamanda ilk uçuşunu gerçekleştirmesi planlanıyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)
The third taxi test, and first real run was done last week. Here's a short recap, with some beautiful sunlight to match. We look forward to the next weeks and following tests.Join our Equity Crowdfunding Scheme: equatoraircraft.seedrs.comMusic: www.bensound.com
Equator Aircraft Norway paylaştı: 19 Şubat 2018 Pazartesi
P2 Xcursion Teknik Özellikleri:
Tescil İşareti: LN-EPX
Koltuk Sayısı: 2
Maksimum Kalkış Ağırlığı: 750 kg
Faydalı Yük: 240 kg
Maksimum Seyir Sürati: 130 KTS
Ekonomik Seyir Sürati: 118 KTS
Perdövites Hızı: 48 KTS / 52 KTS (Flapsız)
Menzil: 845NM / 1565 km
İniş Takımları: İçeri çekilebilir
Malzeme: Karbon/Kevlar kompozisyonu
Motor: ENGIRO M97 Electric (97 kW, su soğutmalı, 32 kg)
Jeneratör: ENGIRO G60 (60 kW, su soğutmalı, 15 kg)