Alman Havacılık ve Uzay Merkezi (DLR)’nin yeni araştırma uçağı ISTAR, Bordeaux-Mérignac’taki Dassault fabrikasından Braunschweig’de Alman Havacılık Merkezi’ndeki yeni evine uçtu. DLR ve Dassault’un yakın işbirliği içinde çift motorlu Falcon 2000LX jetinden modifiye edilen ISTAR, giderek otomatikleştirilen uçuş operasyonlarının, pilot yardım sistemlerinin ve insansız uçuşların değerlendirilmesinde kullanılacak.

Uçuş Sistemleri ve Teknolojisini Havadan Araştırma (In-flight Systems and Technology Airborne Research/ISTAR)’ın DLR havacılık araştırmalarında yeni bir bölüm açtığını söyleyen DLR Havacılık Araştırmaları Yönetim Kurulu Üyesi Rolf Henke, “En son araştırma uçağımız, optimize edilmiş aerodinamik, uçuş rehberliği ve uçuş kontrolü için çok yönlü bir test yatağına dönüşecek.” dedi. ISTAR’ın hava taşımacılığının dijitalleşmesinde büyük bir atılım sağlayacağını belirten Henke, ISTAR için tüm yaşam döngüsü boyunca ona eşlik edecek dijital bir ikiz yarattıklarını söyledi.

Nisan 2018’de ILA Berlin Havacılık Fuarı’nda Almanya Başbakanı Angela Merkel’in de hazır bulunduğu ISTAR satınalma sözleşmesinin imzalanmasının ardından Dassault’un Bordo tesislerinde kalan uçakta kapsamlı bir ölçüm sisteminin adım adım kurulumuna hazırlık olarak, çok sayıda sensörün, montaj noktalarının ve kablo yollarının takılması gibi ön çalışmalar yapıldı. DLR, temel ölçüm sistemini 2020 yılı yazında ISTAR kabinine entegre edecek.

UÇAN SİMÜLATÖR “ISTAR”

Uçuş verilerini kaydetmeye ek olarak, sistem aynı anda deneysel sensörlerden ve antenlerden ek sinyaller depolayacak. Ölçüm sistemi, uçuş test mühendisleri için iki konumlu bir iş istasyonu içeriyor. Bunlar, verileri izlemek ve işlemek ve uçuş testlerini kontrol etmek için kullanılacak.

Uçan bir simülatör özelliği taşıyan ISTAR tamamen geliştirildikten sonra – gerçek veya sanal, mürettebatlı ya da mürettebatsız – yeni uçak tasarımlarının uçuş özelliklerini gerçek çalışma koşullarında test edebilecek.

DLR’nin Braunschweig’deki Uçuş Deneyleri tesisinde kullanılacak olan yeni araştırma uçağı toplam 12 sabit kanatlı uçak ve helikopterden oluşan Avrupa’daki en büyük sivil araştırma uçağı filosunun bir parçası olacak. ISTAR, diğer ulusal ve Avrupa araştırma kurumlarının yanı sıra uçak üreticileri ve bileşen tedarikçilerinin kullanımına sunulacak. (Haberola-Necdet Gürsoy)

CEVAP VER