Sıfır emisyona sahip hava araçlarının geliştirilmesi konusunda endüstriyel ortaklarıyla yaptığı fizibilite çalışmasını tamamlayan Alman Havacılık ve Uzay Merkezi (DLR), Dornier Do-228 yolcu uçağından geliştirdiği elektrikli uçak tasarımını tanıttı.
Alternatif yakıtlar, elektrikli uçuş ve insansız uçuş konularında yaptığı araştırmaları 21 Ağustos’ta Leipzig’de düzenlenen Ulusal Havacılık Konferansı’nda sunan Alman Havacılık ve Uzay Merkezi (DLR)’nin endüstriyel ortakları; Siemens e-uçak birimi, Alman uçak motoru üreticisi MTU ve RUAG Havacılık’la birlikte geliştirdiği çift motorlu konsept tasarımda 500 kW güç sınıfında tam elektrikli tahrik sistemi kullanılıyor.
Kısa ve orta mesafeli havayolu seyahatlerinde elektrikli uçuş potansiyelini artırmak üzere tasarlanan D-CFFU tescilli, Dornier Do-228 test uçağı 19 yolcu kapasitesine sahip bulunuyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)