Fransız uçak imalatçısı Dassault’un ultra geniş gövdeli, çift motorlu, uzun menzilli iş jeti Falcon 5X ilk uçuşunu gerçekleştirdi.
Bordeaux-Mérignac’daki son montaj hattından çıkan uçak, test pilotları Philippe Deleume ve Philippe Rebourg tarafından uçuruldu.
Motorun tasarımı konusunda yapılan planlamalarda yaklaşık 4 yıllık bir gecikme yaşanması nedeniyle, uçağın iki saatlik uçuşu Safran Silvercrest motorlarının bir ön versiyonuyla gerçekleştirildi.
Birkaç hafta sürecek uçuş testi, geliştirme sürecini hızlandırmaya yardımcı olacak. Safran, Dassault’un teknik özelliklerini karşılayan sertifikalı motorları tedarik ettikten sonra, gelecek yıl uçuş onaylama ve sertifikasyon testleri gerçekleştirilecek.
FALCON 5X, HER ŞEY YOLUNDA GİDERSE 2020 YILINDA HİZMETE GİRECEK
Dassault Havacılık Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Eric Trappier, motor geliştirmede yaşanan dört yıllık gecikmeyi mümkün olduğunca sınırlamaya kararlı olduklarını belirtti. Kısa ön uçuş testinin bunun bir parçası olduğunu söyleyen Trappier, modifiye edilen Safran motorları üzerinde yapılan test çalışmalarını yakından takip ettiklerini, bu sonuçların uçağın 2020 yılında hizmete girmesi için kritik öneme sahip olduğunu belirtti.
“Müşterilerimiz yeni nesil geniş gövdeli Falcon’u uçurmaktan endişe duyuyor” diyen Trappier, 5X’in yeni jenerasyon dijital uçuş kontrolleri, yeni ultra verimli kanatlarıyla, geniş kabinli jetlerin ferahlık ve konforunu, küçük uçakların manevra kabiliyeti, etkinliği ve havaalanı kapasitesiyle harmanlamayı mümkün kılacağını belirterek “Uzun menzilli iş jet pazarı için yeni bir referans noktası oluşturduk.” dedi.
Falcon 5X, endüstrideki en uzun ve en geniş kabine sahip olacak. Bunun yanısıra, inişlerde, turboprop uçakların düşük süratine erişebilecek olan uçak, diğer iş jetlerinden daha az yakıt harcayacak.