ABD Deniz Hava Sistemleri Komutanlığı (NAVAIR) Güneybatı Filo Hazırlık Merkezi’nin zanaatkârları, mühendisleri ve personeli Tom Cruise’un son filmi “Top Gun: Maverick”te yalnızca filmde kullanılan uçağın özgün bir sunumunu sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda film çekimine de destek verdi.
Filmin iki F/A-18 Super Hornet savaş uçağından tek kişilik E-modelini boyayan ekip, filmin yapımında kullanılan çift kişilik F-model Super Hornet’in kokpitine sabitlenen görsel/işitsel ekipmanın kurulum tasarımını da yönetti.
Görsel/İşitsel kokpit elemanı kurulacağı zaman Lemoore Donanma Hava Üssü’nde yapımcı, yönetmen ve Tom Cruise ile bir araya gelip görüşmeler yapan ekip üyeleri, ”Tom Cruise, bunu tüm zamanların en büyük havacılık filmi yapmak konusunda çok tutkuluydu.” ifadelerini kullandı.
Yapım ekibi, bir lensle birlikte yaklaşık dört kg ağırlığındaki yeni Sony Venice 6K kameralar kullandı.
Görüntü yönetmeni, bunlardan dördünün arka koltuktaki Parlama Önleyici Kalkan’a takılmasını istedi. (uçak göstergelerinin parlamasını engellemek için panel çevresi boyunca döşenmiş kalkan) Ancak buraya toplam ağırlığı 20 kg olan üç tam kamera gövdesi ve dördüncü kamera görevi gören bir sensör bloğu yerleştirildi.
Çekimlerin Eylül 2018’in sonunda başlaması planlanıyordu ve bundan yaklaşık iki hafta önce uygunluk kontrolünün tamamlanması gerekiyordu.
Yapım ekibinin kamera montaj gereksinimlerinin uygulanabilirliğini değerlendirmek için 122’nci Saldırı Filosu (VFA-122) tarafından sağlanan çift kişilik Super Hornet uyarlandı.
Tüm montaj parçaları, Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyon Onayının ardından Paramount Studios tarafından belirlenen makine atölyelerinde üretildi.
Sonuçta, tasarlanan tüm montaj parçaları mükemmel bir şekilde uydu ve tüm filme alma ekipmanı başarıyla kuruldu. Bir silkeleme (shake-out) uçuşundan sonra, Tom Cruise ile hızlı bir test uçuşuna çıkıldı ve tüm montajın kusursuz çalıştığı belirlendi. (Tom Cruise aslında bir F/A-18 Super Hornet uçurmadı. Uçağa gerçek bir “Top Gun” pilotluk yaptı.)
Çekimlerden yaklaşık bir ay önce 20 kiloluk kamera teçhizatını tutan 0.16 cm kalınlığında bir alüminyum bileşen olan Parlama Önleyici Kalkan da analiz edildi ve birden fazla yön boyunca 7,5 G hızlanma oranına maruz bırakıldı.
YERDEKİ ÇEKİMLER İÇİN TEK KİŞİLİK SUPER HORNET BOYANDI
Bu arada, boyahanede altı zanaatkar, uzun süreli depolama alanından getirilen tek kişilik bir E-modeli Super Hornet üzerinde çift kişilik F-modelini kopyalayan bir boyama gerçekleştirdi. Uçulmayan sahneler ve yerdeki uçağın yakınındaki oyuncuların yakın çekimleri için o uçaktaki boya işi tekrarlandı. Birkaç poliüretan son kat ve şablon uygulandıktan sonra proje beş günde tamamlandı.
Ayrıntıları doğru yapmak zordu çünkü herhangi bir plan üzerinde çalışılmadı. Boya işi, iki kişilik Super Hornet’in filmdeki uçuş sahnelerinden alınan fotoğraflara dayanarak yapıldı.
Şubat 2020’de modifikasyona uğradığı Güneybatı Filo Hazırlık Merkezine teslim edilen E-modeli tek kişilik bu Super Hornet halen Blue Angels (Mavi Melekler) gösteri ekibinde hizmet veriyor.
“Top Gun: Maverick”in Lemoore Donanma Hava Üssü, Whidbey Island, Fallon ve Donanma Hava Silahları İstasyonu China Lake gibi çeşitli yerlerde çekilmesi yaklaşık sekiz ay sürdü. Uçak içi çekimler 2019 kışında sona erdi.
Güneybatı Filo Hazırlık Merkezi ekibi filmin yapımına 1000 saatten fazla zaman ayırdı. Aynı zamanda, “Filoya göreve hazır Super Hornetler sağlamak” olan asıl işlerini de sürdürdüler. (Haberola-Necdet Gürsoy)