ABD’li Textron Havacılık, Cessna Turbo Skylane T182T’nin en yeni aviyonik paketi ve iç mekânlarla güncellenen efsanevi pistonlu ürün serisine geri döndüğünü duyurdu. Turbo Skylane’in turboşarjlı motoru, olağanüstü güç sunarak optimum tırmanma oranları ve daha yüksek seyir hızlarının yanı sıra yüksek irtifa havalimanlarından operasyonlar için geliştirilmiş fayda sağlar. Textron Havacılık, ilk teslimatları 2023’ün başlarında başlayacak olan Turbo Skylane için sipariş alıyor.
Textron Havacılık Başkanı ve CEO’su Ron Draper, “Turboşarj, zaten istisnai bir uçağa başka bir performans seviyesi ekliyor. Cessna Skylane, kullanımı son derece içgüdüsel bir uçaktır ve turboşarjlı motor, genel uçuş deneyimini geliştiren daha da yüksek performans sağlar. Turbo Skylane, piston sahiplerimize ve operatörlerimize yeni ve yenilikçi çözümler sunma taahhüdümüzü temsil ediyor ve pazarın bu segmentine genişletilmiş yetenekler getirmekten memnuniyet duyuyoruz. Ve en yeni özelliklerin tümü ile Turbo Skylane gerçekten her zamankinden daha iyi.” dedi.
Tek motorlu Turbo Skylane, en yeni Garmin G1000 NXi aviyonik paketine, ısıtmalı bir pervaneye ve kabin içi oksijen sistemine sahiptir. Lycoming TIO-540 motorundan güç alır ve bir Hartzell Engine Technologies (HET) turboşarjıyla donatılmıştır ve uçağa 20 bin feet’e kadar 235 beygir gücü sağlar. Ek güç, özellikle dağlık bölgelerde uçan veya daha yüksek irtifalarda seyreden pilotlar için faydalıdır.
İlk olarak 2001 yılında tanıtılan Turbo Skylane T182T’nin üretimi 2013 yılında durduruldu ve şirket çok çeşitli ürün geliştirmelerinin eklenmesine odaklandı. Normal emişli Lycoming motoruyla Cessna Skylane, 1956’dan beri 23 bin ’den fazla teslimat ile üretimde.
Satış ve Uçuş Operasyonlarından Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Lannie O’Bannion, “Skylane altmış yılı aşkın süredir harika bir uçak ve özellikle ilk kez sahip olanlar arasında popüler oldu. Müşterilerle yaptığımız görüşmeler sayesinde, birçoğu benzersiz misyonları için ek güç arzusunu paylaştı. Turbo Skylane mükemmel bir çözümdür. Turboşarjın kullanımı kolaydır ve kanıtlanmış bir Lycoming motoru, ısıtmalı McCauley pervanesi ve kabin içi oksijen sisteminin kombinasyonu, bu uçağı yüksek performanslı, tek motor segmentinde lider yapacaktır.” dedi.
G1000 NXi AVİYONİKLERE SAHİP
Turbo Skylane T182T, dört kişilik oturma kapasitesine ve tahmini 1500 km menzile sahiptir. Sertifikalı tavan 6,096 metre ve maksimum hız 165 kts’dir. Lycoming motoru, uçuşun tüm aşamalarında optimum performans sunan sabit hızlı, üç palli, elektrikli buz çözücü McCauley pervanesi ile donatılmıştır. Kokpit, yepyeni bir kokpit arayüzü sağlayan yeni bir GI 275 elektrikli standby özelliğine sahip Garmin G1000 NXi aviyonik paketine sahiptir. Yerleşik oksijen sistemi, daha yüksek irtifalarda uçağın performansını en üst düzeye çıkarmak için gerekli olan uçak içi oksijeni pilotlara ve yolculara sağlamak için kusursuz bir şekilde entegre edilmiş bir çözüm sunar. (Haberola-Necdet Gürsoy)