Havacıların gözünde efsanevi Piper Super Cub uçaklarının ayrı bir yeri vardır. 1930’lu yıllarda ortaya çıkan bez kaplama, bek tekerlekli uçaklardan halen binlerce uçuyor. İşte bu efsane uçakların yeniden doğmasında büyük katkıya sahip, yeniden imalatında kurduğu CubCrafters ile yeni bir sayfa açan Jim Richmond hayata gözlerini kapattı.

Bu uçağı daha da geliştirmek için ABD’de 1980 yılında kurduğu CubCrafters şirketiyle taşra havacılığına önemli katkılar sağlayan Jim Richmond son yıllarda günlük yönetimden emekli olmasına rağmen, 21 Kasım’daki ölümüne kadar şirketin stratejik ve yaratıcı yönünü yönetmede aktif olmaya devam etti.

Gerçek bir vizyon sahibi olan Jim, ikonik Piper Super Cub’ı daha iyi performans ve güvenlik için mevcut tasarım ve üretim teknikleriyle modernize etmenin olanaklarını gördü. Şirketi kurduğundan bu yana geçen kırk yılda, CubCrafters, yaklaşık bin 500 yeni uçaktan oluşan bir filo üretti ve dünyanın her yerindeki müşteriler için sayısız başka uçağı yeniden inşa etti veya restore etti. Jim’in Washington Eyaleti Yakima’nın kırsal kesiminde kurduğu ekip, yıllar içinde hem sertifikalı hem de deneysel yedi farklı uçak modelinin yanı sıra, Genel Havacılık topluluğuna fayda sağlamak için düzinelerce ilave tip sertifikası (STC) ve diğer birçok faydalı işe imza attı. Mirasına eklenen en yeni uçak, daha önce hiç olmadığı kadar geniş bir pilot yelpazesine gerçek kırsal erişim sağlayan bir uçak olan burun tekerli XCub’dur.

HAVACILIK CAMİASINDA HEYECAN UYANDIRDI

Jim’de ikonik bir uçağın derin bir takdiri vardı: Piper Super Cub. 1980’de, Super Cub’ın favori bir bush uçağı olduğu Alaska’ya düzenlediği kapsamlı bir tanıma gezisinden sonra Jim, ev yalıtım işini bırakıp Super Cub’ı yeniden inşa etmeye geçme kararı aldı, böylece CubCrafters doğdu.

Başından beri, Jim’in vizyonunu farklı kılan şey, Super Cub’da asla tam olarak geliştirilmediğine inandığı potansiyel performansı fark etme yeteneğiydi. Başarılı bir Gövde ve Güç Santrali teknisyeninin yanı sıra yenilikçi bir mühendis olan Jim, sürekli olarak ilginç modifikasyonlar ve iyileştirmeler arayışındaydı. Bu çaba, Super Cub Haber Bülteni ve diğer etkinlikleri yayınlayarak benzer düşünen meraklılardan oluşan bir topluluk geliştirmesine yol açtı.

Sonraki yirmi yılda Jim’in tutkusu gelişti ve CubCrafters yeni uçaklar – orijinal Super Cub’dan büyük ölçüde geliştirilmiş daha güçlü, daha emniyetli ve uçması daha kolay uçaklar – üretmeye başladı.

1997’de Yakima’nın McAllister Field Havaalanı’na bitişik üretim tesislerini genişletti. Birkaç yıl sonra ilk Tip Sertifikalı uçağı Top Cub’ı piyasaya sürdü. Havacılık camiasından gelen tepki sansasyonel oldu.

Daha yakın zamanda, “Hafif Spor Uçak” (Light Sport Aircraft) sınıfının oluşturulmasıyla, 100 beygir gücünde bir Sport Cub ve olağanüstü 180 hp Carbon Cub SS tanıtıldı. 2016’da, Cub platformunu daha da ileriye taşıyan tamamen yeni XCub’ı piyasaya sürdü. (Haberola-Necdet Gürsoy)

 

 

 

CEVAP VER