ABD Hava Kuvvetleri Özel Harekât Komutan Yardımcısı Tümgeneral Eric Hill, Japonya’nın ShinMaywa US-2 deniz uçağı hakkında daha fazla bilgi edinmek için Hiroşima yakınlarındaki Iwakuni Deniz Piyadeleri Hava Üssü’nü ziyaret etti.
“US-2 deniz uçağı, Hava Kuvvetleri Özel Harekât Komutanlığının kesinlikle ilgisini çekiyor.” diyen Tümgeneral Hill, “Pist bağımsızlığına nasıl ulaşacağımızı düşünmek ve denemek için bir dizi konu üzerinde çalışıyoruz. Buradaki bölgeyi, örneğin Güney Çin Denizi’ni düşünürseniz, orayı özel harekât kuvvetleri için bir iniş bölgesine dönüştürebilirsek, orada çok fazla fırsat olabilir” dedi.
ABD Hava Kuvvetleri, bölgede Çin’den yükselen bir meydan okumaya karşı koymasına yardımcı olacak bir doktrin geliştiriyor. Pist bağımsızlığı, bir uçağın yerleşik bir pist gerektirmediği anlamına gelir; bu durumda bir su kütlesi, bir pilotun bir uçağı hemen hemen her yere indirmesine izin verir.
“MC-130J COMMANDO II” DENİZ UÇAĞINA DÖNÜŞTÜRÜLECEK
Hill, geliştirme aşamasındaki bir deniz uçağının Hava Kuvvetleri versiyonunun, Süper Herkül nakliye uçağının özel harekât versiyonu olan değiştirilmiş bir MC130-J Commando II olduğunu söyledi.
Özel Harekât Komutanlığı, MC-130J’ye dayalı bir deniz uçağı tasarlamak için Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuvarı ile ortaklık kurdu. ABD Hava Kuvvetleri ve özel sektör ortakları, dijital tasarımla oluşturulan amfibi prototipleri test etmek için sanal gerçeklik kullanıyor. 2022 yılsonundan önce amfibi Süper Herkül’ün bir gösteri modelinin üretilmesi planlanıyor.
US-2’yi incelemek üzere Iwakuni Üssü’nde bulunan Japonya Deniz Öz Savunma Kuvvetleri 31. Deniz Hava Kanadını ziyaret eden Tümgeneral Hill yaptığı açıklamada, “Bu uçağı geliştirmeye başlıyoruz, bu yüzden buradaki müttefiklerimizle ortaklık kurmayı ve onlardan bir şeyler öğrenmeyi düşünüyoruz, onların bir deniz uçağının ikinci varyantında olduklarını görüyoruz” dedi.
Japonlar US-2’yi arama ve kurtarma, hava ikmal görevleri ve düşman gemilerini ve denizaltıları belirlemekte keşif için kullanıyor. Su inişlerinde uçak gövdesine zarar gelmesini önleyen su kütlesi baskılayıcıları ve su tahliye sistemini geliştirmek ve bunlara dâhil etmek sekiz yıl sürdü. Ayrıca, ShinMaywa Industries’e göre, son derece düşük hızlarda seyredebildiği için US-2, dokuz feet yüksekliğe kadar dalgalarda kalkış ve iniş yapabiliyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)