İlk Boeing -Saab T-7A Red Hawk gelişmiş eğitim uçağının ön gövdesi, tarihi bir anda, 30 dakikadan daha kısa bir sürede arka bölümüyle mükemmel bir şekilde birleştirildi. Böylelikle ABD Hava Kuvvetlerinin ilk “eSeries” uçağı, model tabanlı mühendislik ve 3D tasarımın avantajlarına tanıklık etmiş oldu.
Dijital ekleme, geleneksel eklemelere göre yüzde 95 daha kısa sürede ve önemli kalite iyileştirmeleriyle tamamlandı.
“Bu an, T-7A Red Hawk’un evriminde önemli bir aşamayı işaret ediyor.” diyen Boeing T-7 programlarının başkan yardımcısı ve program yöneticisi Chuck Dabundo, “Boeing tarafından son yirmi yılda geliştirilen dijital olarak gelişmiş üretim ve inşa tekniklerini kullanarak, bu eğitim uçağını her zamankinden daha kısa sürede ve daha kaliteli bir şekilde gelecekteki pilotlara getiriyoruz.” dedi.
SAAB TARAFINDAN YAPILDI, ABD’YE GÖNDERİLDİ
Arka gövde, Boeing ile ortak bir geliştirme anlaşması kapsamında, İsveç’in Linköping kentinde Saab tarafından tasarlandı ve inşa edildi. St. Louis’e 7 bin 200 kilometrelik uzun bir yolculuk yapan arka bölüm Boeing uçak teknisyenleri tarafından ön gövdeye mükemmel bir şekilde birleştirildi.
Statik test için kullanılacak olan uçak, birbirine eklenecek ilk mühendislik ve imalat geliştirme testi varlığı oldu. Bunu ABD Hava Kuvvetleri için üretilecek 351 adet T-7A Red Hawk eğitim uçağının bir parçası olarak beş mühendislik ve üretim geliştirme jeti izleyecek.
Boeing T-7A Red Hawk Üretim Müdürü Andrew Stark, “Dijital olarak projelendirilmiş, tasarlanmış ve üretilmiş uçakların bu yeni evriminde gördüğümüz şey, genel üretim kalitesinde yüzde 50’lik bir gelişme ve delme kusurlarında yüzde 98’e varan bir azalmayla birlikte tüm yolculuk boyunca iyileştirilmiş kalitede uçaklar üretmenin yeni bir yoludur.” dedi. (Haberola-Necdet Gürsoy)