İsveçli uçak imalatçısı Saab, T-7A Red Hawk programı için ilk arka gövde bölümünü gönderdi. Bu aşama, Mühendislik ve Üretim Geliştirme (Engineering and Manufacturing Development/EMD) programında T-7A Red Hawk gelişmiş eğitim uçağı ortağı Boeing’e yapılan önemli bir teslimata işaret ediyor.
Bu arka gövde bölümünün üretimi ve sevkiyatı, Saab’ın ABD Hava Kuvvetleri için T-7A Red Hawk eğitim uçağının tasarımına ve geliştirilmesine yaptığı katkının en son kilometre taşı olarak değerlendiriliyor. 15 Nisan 2021’deki bu sevkiyat, Saab’ın İsveç’teki Linköping tesisinden St. Louis, Missouri, ABD’deki Boeing’e yapıldı. EMD üretim aşamasının tamamlanmasının ardından, Saab’ın ABD, Indiana, West Lafayette’deki yeni tesisi, Saab’ın T-7A programı için arka bölümlerin üretimini üstlenecek.
“T-7A Red Hawk, uçak geliştirmede dikkate değer bir mühendislik başarısını temsil ediyor; bunların tümü Boeing ile mükemmel işbirliği ve dijital mühendislik ve gelişmiş üretimin kullanılmasıyla başarıldı.” diyen Havacılık Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Saab iş alanı başkanı Jonas Hjelm, “Bu hızlandırılmış geliştirme zaman çizelgesine öncülük etmek ve sonuçta ortaya çıkan doğruluğu, görünürlüğü ve iletişimi üretime sunmak son derece ödüllendirici oldu” ifadesini kullandı.
Arka gövde, Boeing ile T-7A ortaklığı altında Saab tarafından tasarlandı ve inşa edildi. St Louis’e varışta, Saab arka bölümü, tam bir statik test gövdesi haline gelmek için kanatların, dikey ve yatay kuyruk tertibatının takılmasından önce ön gövdeye eklenecek. Bu uçak gövdesi, programın EMD aşamasında yerde yapısal test için kullanılacak.
ABD Hava Kuvvetlerinin gelecek nesil savaş pilotlarını on yıllar boyunca eğitmesi için tasarlanmış tamamen yeni bir gelişmiş pilot eğitim sistemi olan T-7A Redhawk’ın tasarımı, mühendisliği ve üretimi Saab ve Boeing tarafından gerçekleştiriliyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)