Fransız uçak imalatçısı Daher, sportif ve çokyönlü kullanıma yönelik, gelişmiş Kodiak 100 Series III tek motorlu turboprop uçağını piyasaya sürdü ve müşteri teslimatlarına başladı.

Gelişmiş uçuş güvenliği, daha fazla kabin konforu, artırılmış işletim kabiliyeti için geliştirmeler ve standart özellikler içeren uçak, toprak pistlere ya da flotlarla suya rahatlıkla inebiliyor.

Bugün Sandpoint, Idaho’daki Rick ve Adam Ross’a teslim edilmesiyle resmi lansmanı yapılan Kodiak 100 Series III’ün ikinci uçağı da hafta içinde başka bir uçak sahibine/operatöre teslim edilecek.

Uçağın bu son sürümü, Daher uçak ailesine katılan Kodiak’ın özelliklerini TBM turboprop uçaklarının özellikleriyle daha da uyumlu hale getiriyor.

HER TÜRLÜ ARAZİYE UYGUN BİR UÇAK

Daher Uçak Bölümü Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Kodiak CEO’su Nicolas Chabbert, Daher’in 2019’da Sandpoint’teki Kodiak ürün hattını ve üretim tesislerini satın almasının ardından, şirketin kaynaklarını her araziye uygun bu uçağın yeteneklerini artırmak ve dünya çapındaki hizmet ağını güçlendirmek için kullandığını söyledi.

Series III tipi uçaklar, yolcular için club tipi sekiz koltuk barındıran bir kabin, hem kokpit hem de kabinde kontrol edilebilen klima, artırılmış oksijen kapasitesi ve gelişmiş kalitede dış boyayla satışa sunuluyor.

Kodiak 100 Series III’ün gelişmiş uçuş güvenliği ve gelişmiş durumsal farkındalık için yükseltmeleri arasında, Garmin GWX ™ 75 Doppler özellikli, tamamen stabilize renkli hava radarının bir Kodiak üzerinde ilk entegrasyonu yer alıyor. Bu radarın yüksek çözünürlüklü renk paleti, olağanüstü menzili ve ayarlanabilir tarama profilleriyle birlikte fırtına hücrelerinin daha ayrıntılı şekillendirilmesini sağlıyor.

MANDAL SİSTEMLİ PERVANE PALLERİ

Ayrıca Kodiak 100 Series III’ün artırılmış uçuş güvenliğine katkıda bulunan Garmin G1000 NXi tam entegre kokpit, tam uçuş zarfı koruması ve seviye moduyla GFC700 otomatik pilot, hücum açısı göstergesi, SurfaceWatch pist izleme teknolojisi, ChartView harita görüntü kartı ve sentetik görüntü teknolojisi yeralıyor.

Kodiak’ın hâlihazırda mükemmel olan çok yönlülüğü, bu uçak için mevcut en büyük lastik ebadı (73 cm), 3.290 kg’lık daha yüksek iniş ağırlığı ve özellikle daha kısa görevlerde daha fazla yüke izin veren daha düşük sıfır yakıt ağırlığı ile daha da geliştirildi.

Mandal sistemine sahip standart eğimli pervane palleri, motorun kapatılması esnasında pervanenin en ince adımda kalması sayesinde, su üzerinde daha fazla kontrol ve güvenlik sağlayarak iskelede kolay manevra yapılmasına olanak tanıyor. Ek olarak, uçak yüzeyindeki boşluklara uygulanan dolgu macunu, özellikle yüksek tuzlu ortamlarda koruma sağlayarak korozyonu önlüyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)

CEVAP VER