Alman Havacılık ve Uzay Merkezi (DLR), Dornier Seastar deniz uçağının yer titreşim testlerini tamamladı. Sertifikasyon sürecinin bir parçası olan bu testler Göttingen’deki DLR Aeroelastisite Enstitüsü’nde gerçekleştirildi.
Herhangibir hava aracının uçuşa elverişlilik sertifikasını almak için geçmesi gereken test programının önemli bir unsuru olan yer titreşim testleri yoluyla elde edilen veriler, hem uçağın matematiksel yapısal modelini güncellemeye ve geliştirmeye hem de operasyon sırasında titreşim genliğini tahmin etmeye ve uçuş özelliklerinden kanat titreşimlerini elimine etmeye yardımcı oluyor.
Testler sırasında kaydedilen veriler anında işlendi, değerlendirildi ve DLR test ekibi tarafından neredeyse gerçek zamanlı olarak Dornier ekibine sunuldu.
“Dornier Seastar ile ilgili zorluklardan biri, gövdenin üzerinde bulunan motorlara titreşim uyarıcıları ile ulaşmak ve böylece uçağın o kısmını yeterli derecede uyarmaktı” diyen test lideri Julian Sinske, “Motorlar, bir vinç ve özel bir çerçeve yardımıyla uyarıldı. Deniz uçağındaki titreşen bileşenlerin tepkisini toplam 180 sensör ölçtü. Bu, araştırmacıların uçuş davranışı hakkında sonuçlar çıkarmalarına izin verdi.” dedi.
Yer titreşim testi alanında uluslararası uzmanlardan oluşan DLR aeroelastisite araştırmacıları bu testleri daha önce de Airbus 350 ve Airbus Beluga XL üzerinde gerçekleştirdiler. (Haberola-Necdet Gürsoy)