İngiliz uçak üreticisi Britten-Norman, 2020’li yılların ortasında hizmete girmeye hazırlanan “Islander”in yarı otonom bir versiyonunu üretmek için İngiliz insansız teknoloji şirketi Blue Bear ile birlikte çalışacak.
Birleşik Krallığın “tek bağımsız ticari uçak üreticisi” konumundaki Britten-Norman’ın “yenilik” çabasının bir parçası olan alternatif tahrik ve otonom operasyon gibi gelişmeler 55 yıldır üretilen “Islander” uçağında gerçekleştirilecek.
Geleceği, kendi kendine şarj olan hibritten, tamamen elektrikli olanına kadar bir dizi farklı Islander türü olarak gördüklerini belirten ve ayrıca “Dokuz yolcu kapasiteli Islander tek pilotlu ticari operasyonlar için onaylanırken, birçok operatör “ekstra güvenlik katmanı” için iki uçuş mürettebatı kullanmayı tercih ediyor.” diyen CEO William Hynett, otomatik bir yardımcı pilotun etkili bir şekilde tanıtılmasının kaptanın iş yükünü hafifletmesinin yanı sıra işletme maliyetlerini de azaltacağını savunuyor.
Eski Qinetiq teknoloji uzmanı Yoge Patel tarafından 2006 yılında kurulan ve kendisini “insansız sistemleri yöneten bir hizmet sağlayıcısı ve hava otonomisinde İngiltere lideri” olarak tanımlayan Blue Bear ise insansız uçakların sürü halinde çalışmasına izin veren bir teknoloji de geliştirmiş durumda.
Britten-Norman’ın da dâhil olduğu “mavi gökyüzü” projesinde, 2024 yılına kadar hizmete girmesi planlanan Islander için hibrit elektrikli bir güç aktarma organı tasarlanacak. Jeneratör görevi gören bir “menzil artırıcı” motor tarafından desteklenmiş ve aküyle çalışan elektrik motorları ise çift motorlu uçağın pistonlu veya turboprop motorlarının yerini alacak. (Haberola-Necdet Gürsoy)