Paraşüt uzmanları, ABD Orman İdaresinin Yangın Paraşütü programında yaptığı değişikliğin sadece zor değil sert inişlerle de sonuçlanabileceğini açıkladı.
2015 yılı başında alınan bir kararla orman idaresi 75 yıldır kullandıkları yuvarlak paraşüt kanopisinden dikdörtgen kanopiye (Ram-Air ) geçiş yapmıştı.
Yuvarlak kanopi, 20. yüzyılın son üç çeyreğinde günümüzün FS-14 versiyonuna dönüştü. Bu kanopiyle doğrudan ilişkili hiçbir ölüm vakası yok.
Uzmanlara göre; dikdörtgen kanopi yüksek performanslı bir paraşüt. İki kanopinin karşılaştırılması ise bir yarış arabasıyla bir minivanı karşılaştırmak gibi. Minivan, yolculukları konforlu hızda yaparken, yarış arabası yüksek hızla şaşırtıcı şeyler yapabilir. Yarış arabası sürmek, bir minivana göre daha çok eğitim ve deneyim gerektirir. Ayrıca, yarış arabasında kaza olması muhtemelen yaralanmaları daha şiddetli hale getirecektir. Minivanın çamurluğunda ise sadece birkaç ezik olacaktır.
Dikdörtgen kanopide ileri doğru hız 20-25 mil/saat iken, FS-14 yuvarlak kanopide 9 mil/saat olarak belirtiliyor.
Dikdörtgen paraşütün avantajının; yuvarlak paraşütlere göre daha hızlı esen rüzgarlarda atlamak olduğunu belirten uzmanlar, dikdörtgen paraşütün çok fazla övüldüğünü düşünüyor.
Yuvarlak paraşütle, açık arazide 25-30 mil/saat hızla esen rüzgarda rahatça inilebileceği, oysa geçenlerde dikdörtgen paraşütle 15-18 mil/saat hızla esen bir rüzgarda atlayış yapan İki paraşütçünün yaralandığı ve atlayışın durdurulduğu belirtiliyor.