ABD Deniz Kuvvetleri Blue Angels hava akrobasi ekibi 30 yılı aşkın süredir kullandığı F/A-18 Hornet uçaklarını değiştirmeye hazırlanıyor. “Hornet”ten “Super Hornet” e geçiş yapacak olan ekibin gösteri performansında önemli bir artış bekleniyor. Değişiklik ekibin 75’nci yıldönümü olan 2021 yılında gerçekleştirilecek.

Gösterilerini donanma ve deniz piyadelerinin savaş uçaklarıyla gerçekleştiren seçkin ekip 1986’da A-4F Skyhawk II’den F/A-18 Hornet’e geçişinin ardından ilk kez uçak değişimine gidecek.

Uçak değiştirmeye hazırlanan ekibin iki eski üyesi Maryland, Patuxent River Donanma Hava İstasyonu’ndaki F/A-18 Super Hornet simülatöründe çalışmalar yapıyor. İlk olarak Mavi Melekler’in mevcut F/A-18 gösterisini simülatörde yeniden oluşturmaya çalışan ikili manevraları Super Hornet’e uyarlamaya çalışıyor.

Düşük irtifada daha güçlü performans sergileyen F/A-18 Super Hornet’le yapılacak manevraların kalabalık seyirci toplulukları üzerinde daha etkileyici olacağı ve görünürlüğü artıracağı belirtiliyor. Artan bu performans, uçağın eşsiz yeteneklerini sergilemek için bazı manevraların değiştirilmesine imkân sağlayacak.

Mavi Meleklerin mevcut uçağı F/A-18 Hornet

“SUPER HORNET” YAZILIMI DEĞİŞECEK

Süper Hornet’e geçmenin en büyük zorluklarından biri yeni uçaktaki güncellenmiş yazılımdı. Gösterilerin devam edebilmesi için yazılımın bazı kısımlarının değiştirilmesi gerekiyor. Örneğin Süper Hornet, pilotun ne talimat verdiğine bakmaksızın uçağın “roll rate” olarak bilinen yuvarlanma oranını bilinçli olarak azaltıyor. Büyük miktarda “negatif hücum açısı” olduğunda ortaya çıkan bu durum gösterilerde pilotlar açısından büyük sorun teşkil ediyor.

F/A-18 Super Hornet

MAVİ MELEK -G-SUIT- GİYMEZ

Yeni uçakta birçok şey değişecek olsa da bazı şeyler aynı kalacak. Mavi Melekler Super Hornet’e geçtikten sonra da diğer savaş uçağı pilotlarının giydiği geleneksel g-suit kıyafetleri olmadan uçmaya devam edecekler. Blue Angels pilotları gösterilerini bu kıyafetler olmadan yapabilmek için Savunma Bakanlığı’ndan onaylı özel bir feragatnameye sahip bulunuyor. Zira yüksek g yüklerinde şişen kıyafetin bacak kısımları pilotun levyeyi hassas bir şekilde tutmasını engelliyor. Bu durum birbirine çok yakın uçan 6 jetle gösteriler yapan ekibin ünlü yakın düzen formasyon uçuşunda sorun yaratıyor. Pilotlar yüksek g kuvveti içeren manevralardan etkilenmemek ve kanı vücutlarının üst kısmında tutabilmek için karın egzersizleri yapmak durumunda kalıyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)

A-4F Skyhawk II

CEVAP VER