Rus basınında yer alan bir haberde Rusya Savunma Bakanlığı’nın çok sayıda AN-2 uçağı aldığı belirtilerek bunun nedenleri hakkında çeşitli tahminler ve değerlendirmeler yapıldı.
1948 yılında hizmete giren ve 70 yılı aşkın süredir göklerde olan bu uçakların Rusya Savunma Bakanlığı tarafından halen neden alınmaya devam edildiğinin sorgulandığı haberde cevaba ilişkin bazı tahminler sıralandı.
TAM BİR YÜK BEYGİRİ
Rusya’da ‘mısır koçanı’ (corncob) olarak bilinen hafif, çok amaçlı ve çift kanatlı bu uçakların on yıllar boyunca posta taşımacılığı, kargo taşımacılığı, yolcu taşıma, tarım ve askeri görevlerde bir yük beygiri olarak kullanılması uçak için artı bir değer oluşturuyor.
PARAŞÜTÇÜ EĞİTİMİNDE KULLANILABİLİR
AN-2’lerin sadece askeri okul öğrencilerini kapsamayan, geniş çaplı bir paraşütçü eğitiminin parçası olabileceği değerlendiriliyor.
RADARDA TESPİTİ ZOR
Etkili dağılma yüzeyleri küçük olan AN-2’nin radarlar tarafından tespitinin zor olduğu, bu nedenle hava savunma sistemlerinin etkinliğini test etmek için hedef olarak kullanılabileceği üzerinde duruluyor.
RUSYA HAVA KUVVETLERİ’NİN BİR PARÇASI
Birçok askeri nakliye filosunda yer alan hafif, mütevazı bu çift kanatlıların Rusya Hava Kuvvetleri’nin bir parçası olduğuna vurgu yapılıyor.
HER TÜRLÜ ARAZİYE İNİP KALKABİLİR
Hava indirme birlikleri tarafından kullanılan, ayrıca askerleri kısa mesafeye hızlı bir şekilde nakletmenin gerekli olduğu hallerde yeri doldurulamaz bir uçak olduğuna atıfta bulunulan AN-2’nin hazırlanmamış pistlere ve her türlü araziye inip kalkabilmesinin önemine yer veriliyor. (Haberola-Necdet Gürsoy)