İki uçakla Antarktika’ya ulaşan pilotların Güney Kutup macerası başarıyla tamamlandı.
Fransız Daher imalatı TBM tipi turboprop uçaklarla Antarktika keşfine çıkan iki pilot manyetik Güney Kutbu üzerinde uçarak önemli bir kilometre taşına imza attılar.
Şilili Sebastian Diaz’ın TBM 850 tipi uçağıyla; Amerikalı Dierk Reuter’in TBM 930 tipi uçağıyla katıldığı Antarktika seyahatinde pilotlara ikişer kişilik ekipler eşlik etti.
UÇUŞ ŞİLİ’DE BAŞLADI
1 Ocak’ta Şili, Punta Arenas’tan yola çıkan iki uçak Antarktika’nın en kuzeyindeki, Şili’ye ait 1290 metre uzunluğunda çakıl pisti bulunan Teniente Rodolfo Marsh Martin Havaalanı’na indi.
Sabit rüzgarların estiği, 12.9 milyon kilometrekare büyüklüğündeki ıssız ve buzlarla kaplı kıta üzerinde yol alan pilotlar, havacılar açısından zorlu bir ortamda, sıfırın altında (- 49 °C) uçuş gerçekleştirdi.
AŞIRI SOĞUK YAKITI DONDURABİLİR
2 Ocak’ta kıtanın 807 deniz mili güneybatısında yeralan İngiliz Sky-Blu Antarktika Araştırma Üssü’ne varan ekipler ardından 75° güney enleminde bulunan Güney Kutup Dairesi’ne ulaştı.
75° Güney 71 ° Batı Koordinatlarına yapılan gidiş-dönüş yolculuğunu rakamlarla özetleyen Amerikalı pilot Dierk Reuter, memleketi Chicago’dan çıktığı seyahatin 18.782 deniz mili, 64 saat, 3.080 galon jet yakıtı ve 19 durak’tan oluştuğunu belirtti.
Aşırı düşük sıcaklıklar nedeniyle yakıtın donmasından kaçınmaya çalıştıklarını belirten Şilili pilot Sebastian Diaz ise normalde olduğundan daha fazla -Prist- Yakıt Sistemi Buzlanma Önleyici (Fuel system icing inhibitor/FSII) kullandıklarını belirtti. (Haberola-Necdet Gürsoy)