2019 yılında 12’nci Dünya Şampiyonası sezonunu açmaya hazırlanan Red Bull Air Race’te önemli kural değişiklikleri yapıldı. Revize edilen kurallar arasında sıralama turlarındaki en hızlı üç pilota bonus puan verilmesi de yeralıyor.
Puan tablosunun revize edildiği ve aşırı “G” yükü cezasının yeniden belirlendiği Master Class kategorisinde yarışlar daha çekişmeli hale gelecek.
PUANLAMA
Sıralama turlarında en hızlı pilot 3 puan, ikinci en hızlı pilot 2 puan, üçüncü pilotsa 1 puan alacak. Tur atlayan pilotlar da bonus puan kazanacak. 14 pilotun mücadele ettiği Master Class kategorisinde ilk 8’e kalan pilotlar 5’er puan alacak. 4’lü finale kalan pilotlarsa 3’er puanın sahibi olacak. Ekstra puanlama sisteminin pilotlara önemli fırsatlar sunması ve takımların yarış stratejilerini değiştirmesi bekleniyor.
AŞIRI ‘G’ YÜKÜ CEZASI DEĞİŞTİ
Bir başka kural değişikliği de aşırı “G” yükü (Over G) konusunda yapıldı. Geçen sezon 0,6 saniye boyunca 10G’nin üzerine çıkmak pilotlar için iki saniyelik bir cezaya neden oluyordu. 12G’ye ulaşan bir pilotsa otomatikman DNF (Did Not Finish) cezası alıyor ve diskalifiye oluyordu. Yeni uygulamada 11G’ye ulaşan pilot iki saniye cezası alacak. 12G ise yine DNF’le cezalandırılacak.
Pilotlar yarış sonunda elde ettikleri dereceye göre puan almaya da devam edecekler. (Haberola-Necdet Gürsoy)
SIRA PUAN
1’nci 25
2’nci 22
3’ncü 20
4’ncü 18
5’nci 14
6’ncı 13
7’nci 12
8’nci 11
9’ncu 5
10’ncu 4
11’nci 3
12’nci 2
13’ncü 1
14’ncü 0