İncirlik Hava Üssünde sürdürülen pist onarım çalışmaları sona erdi. Parçalandığı ya da delindiği tespit edilen 101 noktada gerçekleştirilen onarımlar sonunda pist uçuşlara yeniden açıldı.

2011 yılından beri kapatılmayan pistin onarımında geç kurumasından dolayı beton kullanılmadı. Birkaç günde ancak kuruyan betonun yerine hızlı şekilde kuruyan malzemelerle geçici onarım yapıldığını belirten yetkililer kalıcı bir onarım için beton kullanılması gerekse de hızlı kuruyan malzemenin tercih edildiğini söylediler.

EN UYGUN MALZEME BETON

Hızlı kuruyan malzemenin kullanılması birkaç nedenden dolayı sorun teşkil ediyor.

Eğer doğru şekilde uygulanmazsa uçak lastikleri, rüzgâr veya jet blast etkisiyle yerinden kopan bu geçici malzemeler uçaklara zarar verebiliyor.

Başarısız bir uygulamanın tehlikeli sonuçlar doğurabileceğine vurgu yapan uzmanlar hızlı malzemenin uzun ömürlü olmak için tasarlanmadığını, kalıcı bir onarım için betonun tercih edilmesi gerektiğini belirtiyor.

Türk ve Amerikan onarım ekiplerinin ortaklaşa gerçekleştirdikleri çalışmalarda hasarlı beton bölümler hidrolik kırıcılar yardımıyla sökülerek yenilendi.

24 Mayıs – 2 Haziran 2018 tarihleri arasında kapalı olan pistte onarım çalışmalarının bitiminde yabancı cisimlerin tespiti için FOD/YAMAHA kontrolü de yapıldı ve uçuşlar yeniden başlatıldı. (Haberola-Necdet Gürsoy)

CEVAP VER