Yarışmaların “Master Class” ve “Challenger Class” olarak iki ayrı sınıfta gerçekleştiği Red Bull Air Race’te 2018 sezonu önemli değişikliklere sahne olacak.

Red Bull Air Race GmbH’ın belirlediği yeni kurallar çerçevesinde Challenger Class uçakları standart hale getirildi ve sıkı motor düzenlemelerine tabi tutuldu. Pilotların eşit seviyede mücadele edebilmesine imkan sağlamak için yapılan bu değişiklikler yeni sezonda yürürlüğe girecek.

Yeni nesil pilotların mevcut havacılık deneyimini artırmak ve onları “Master Class” yarışlarına hazırlamak amacıyla 2014 yılında başlatılan Challenger Class’ta pilotlar önceki dört sezon boyunca görevini mükemmel bir şekilde yerine getiren “Extra 330LX” uçağını kullandılar.

Değişikliklerin ardından Challenger Class’ta mücadele eden ve Extra 330LX kullanan ekipler hızlı bir şekilde Zivko Aeronautics imalatı olan “Edge 540V2” uçaklarına geçiş yapıyor. Dünya şampiyonu ekipler de genellikle bu uçağı tercih ediyor.

Edge 540V2’ye geçiş aşamasında yeni uçağa uyum sağlamak isteyen Challenger Class pilotları, geçtiğimiz günlerde bir dönüşüm eğitim kampına katıldılar.

“EDGE 540V2” TEK KİŞİLİK BİR AKROBASİ UÇAĞI

En belirgin fark Extra 330LX’in iki kişilik, Edge 540V2’nin ise tek kişilik olması. Ayrıca; tırmanış hızı, Edge için dakikada 3.700 feet, Ekstra için 3.200 feet. Ekseni etrafında dönme oranı; Edge için saniyede 420 derece, Ekstra için 400 derece. Üst hız; Edge için 230 knot , Ekstra için ise 219 knot. (Haberola-Necdet Gürsoy)

Edge 540V2 Akrobasi Uçağı
Edge 540V2 Zivko Aeronautics tarafından imal ediliyor.

CEVAP VER